OPIS POTI JAMATLONA 4. 7. 2015

  1. Na štartni poziciji v »vašhavi« na Ajnzerju v Trbovljah rudar – spremljevalec še enkrat pregleda opremo udeležencev, udeleženci se vpišejo v seznam za jamo, prejmejo zadnja navodila in samoreševalni aparat ter krenejo na pot. Za ogrevanje je pot speljana po ravnini 150 metrov.
  2. Ko pridejo do obloma pred Bedia vpadnikom, morajo splezati čez postavljeno oviro višine poldrugega metra.
  3. Pot nadaljujejo po jami proti objektom III. polja do jaška III.
  4. Čaka jih transportni vpadnik (rov navzdol) dolžine okrog 200 metrov (okrog 40 metrov višinske razlike), kjer je potrebno malo spretnosti v plazenju in sklonjeni hoji navzdol.
  5. Potem se udeleženci spustijo še 30 metrov na dno vpadnika iz III. polja na nivo Zveznega obzorja. Tam jih čaka nova ovira. Po lestvi se bodo povzpeli na presipni oder in potem po železnih stopnicah navzdol.
  6. Pot nadaljujejo na nivoju Zveznega obzorja, kjer je čez pot nastavljen jamski voziček za prevoz ljudi, skozi katerega se je potrebno prebiti.
  7. Nato pot vodi po starem jamskem rovu, ki je obzidan z opeko in je značilnega profila v dolžini 450 metrov.
  8. Na poti bodo naleteli na osem jamskih vozičkov, ki so postavljeni na tiru in jih je potrebno prečkati s plezanjem in lazenjem čez nje. Nadaljujejo do križišča 9, kot mu rečejo stari knapi. Na stenah so vidni napisi smeri, ki so bili narejeno takoj po II svetovni vojni.
  9. Ko pridejo na križišče 7, se lahko odžejajo z vodo in nato jih čaka za vrati presenečenje v obliki ovire. Potiskati je potrebno jamski voziček v obe smeri in nato nadaljujejo pot v dolžini 500 metrov. Speljana je po starih rovih, kjer je možno srečati pravega Perkmandeljca?!
  10. Na razpotju rovov se pot nadaljuje proti jašku 1 (#1), kjer je prehod mimo jaška zavarovan, a je vseeno vidno, kje in kako so se prevažali stari knapi. Pot vodi naprej v dolžini 400 metrov do naslednje ovire.
  11. Rov, kjer se nahaja ovira, je malo širši in je zato temu primerna tudi ovira. Tu bodo rekreativci prenašali breme (moški večje, ženske manjše), ki ima težo 1/3 dolžine pravega jamskega loka in 1/6 jamskega lesenega podpornika. Pot nadaljujejo v dolžini 480 metrov do naslednje ovire.
  12. Pri križišču Javor vpadnika čaka najtežja ovira in sicer plazenje skozi cev premera 600 mm.
  13. Pot pelje naprej okrog 300 m, kjer se bodo odpravili levo po novi trasi, ki bo presenečenje za stare jamatlonce, vsi pa se bodo srečali s starim rudarskim delom jame Ojstro. To bo tudi najtežji del preizkušnje.
  14. Na začetku nove trase (tim. Trikot) bodo potiskali voziček na viseči progi za ponesrečence.
  15. Pot vodi v jamo Ojstro, kjer se pri bivšem jašku Ojstro (250 m od trikota) začne najtežji del trase. Pot je deloma blatna in deloma nizka.
  16. Pri jašku Ojstro pot zavije levo, pelje navzgor po slabo prehodnem nadkopu (235/255) z višinsko razliko 20 m.
  17. Na koti 255 je trasa slabo prehodna, prečkati bo treba blatni teren po brvi. Pri tem morajo udeleženci paziti na železne ovire v zgornjem delu profila.
  18. Pot se nadaljuje po še enem slabo prehodnem nadkopu 255/285 (30 metrov višinske razlike).
  19. S tem je višinska razlika do vrha premagana, vendar do cilja jamatlonce čaka še naporen zadnji ravninski del, dolg 800 m. Oviralo jih bodo blatna tla in nizek strop. Okrog 300 m hoje bodo morali opraviti v sklonjenem položaju.
  20. Zadnji odsek se imenuje podkopni rov. Na koncu rova pri izhodu iz jame Ojstro je cilj, kjer se udeleženci vpišejo v evidenčni list in oddajo samoreševalne aparate.

Kontaktirajte nas!

Sveža ekipa iz Zasavja